Μεγάλη μέρα για το Facebook σήμερα.
H περίφημη και πολυαναμενόμενη ανακοίνωση έγινε και το Facebook αποκτά πλέον
αναζήτηση, όχι μόνο ανάμεσα στα άτομα, τις ομάδες και τις σελίδες που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, αλλά στο περιεχόμενο. Και πιο συγκεκριμένα στο περιεχόμενο που έχουν μοιραστεί μαζί μας οι επαφές μας, ή περισσότερο συγκεκριμένα στοιχεία από αυτές,Το όνομα της υπηρεσίας: Graph Search
Ο Mark Zuckerberg έκανε την παρουσίαση και διευκρίνισε ότι η αναζήτηση αυτή δεν είναι η ίδια που κάνουμε στο διαδίκτυο. Είναι αναζήτηση που βασίζεται σε φίλτρα, τα οποία «ξεκαθαρίζουν» τις σχέσεις μεταξύ των χρηστών και του περιεχομένου, τα ενδιαφέροντα, ή τις τοποθεσίες, αναφέρει το digitallife.gr.
Η αναζήτηση του Facebook βασίζεται στις περίπου 1 τρισεκατομμύρια συνδέσεις που έχουν τα μέλη του μεταξύ τους. Σε κάθε αναζήτηση που θα πραγματοποιήσουμε με το Graph Search και θα αφορά μία προτίμηση ή μία τοποθεσία, το Facebook θα προτείνει στην κορυφή αποτελέσματα από τα άτομα με τα οποία αλληλεπιδρούμε περισσότερο. Αμέσως μετά, η διάταξη των αποτελεσμάτων θα ορίζεται από το σχετικό περιεχόμενο ή τις δραστηριότητες αμοιβαίων φίλων, ή είναι περισσότερο δημοφιλής. Το Facebook θέλει τα αποτελέσματα σε μία αναζήτησή μας να είναι τα πλέον σχετικά και τα πιο δημοφιλή.Έτσι, η αναζήτηση «Φίλοι που τους αρέσει το Fringe και το Arrow» θα μας δείξει όλους τους φίλους που θα έχουν δηλώσει πως τους αρέσουν αυτές οι δύο σειρές, ενώ αν υπάρχουν και αμοιβαίοι φίλοι που έχουν δηλώσει την ίδια προτίμηση, θα εμφανιστούν κι αυτοί στα αποτελέσματα.
Η αναζήτηση βρίσκεται ακόμα σε δοκιμαστικό στάδιο και θα είναι διαθέσιμη μόνο για μερικούς Αγγλόφωνους χρήστες στις ΗΠΑ.
Στην αναζήτηση αυτή θα μπορούμε να ψάχνουμε για οτιδήποτε μας ενδιάφερει: φωτογραφίες, τοποθεσίες, μουσική και ενδιαφέροντα, αλλά σημειώστε πως θα είναι διαθέσιμο σε εμάς μόνο το περιεχόμενο που ούτως ή άλλως βλέπαμε. Δεν πρόκειται δηλαδή να μπορούμε να βλέπουμε στην αναζήτηση, φωτογραφίες που οι φίλοι μας δεν έχουν μοιραστεί μαζί μας.
Το Facebook, προκειμένου να διαφυλάξει την ιδιωτικότητα των χρηστών σε αυτή τη νέα αναζήτηση με το Graph Search, ενισχύει επίσης και το Activity Log, το παράθυρο των δραστηριοτήτων μας. Μέσα από αυτό, θα μπορούμε να διαχειριζόμαστε τις δημοσιεύσεις και τα δικαιώματα που έχουμε δώσει σε αυτές ώστε να «ελέγχουμε» τι θα εμφανίζεται και στις αναζητήσεις.